<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>Σ.Α.Σ.Α.Ν.Η.</title>
	<atom:link href="https://sasanh.gr/?feed=rss2" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://sasanh.gr</link>
	<description>Σύνδεσμος Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Νομού Ηρακλείου</description>
	<lastBuildDate>Mon, 05 Oct 2026 18:45:43 +0000</lastBuildDate>
	<language>el</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	
		<item>
		<title>Κρίσιμη μάχη στο Ελεγκτικό Συνέδριο</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6183</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6183#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 05 Oct 2026 07:35:46 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6183</guid>
		<description><![CDATA[&#160; Την Τετάρτη 7 Οκτώβρη, το ανώτατο δικαστήριο θα αποφανθεί , για τον υπολογισμό της Κράτησης αλληλεγγύης, θα κρίνει σε πρότυπη δίκη : -εάν θα διατηρηθεί ο σημερινός (από το 2010) τρόπος υπολογισμού της εισφοράς ή -εάν αυτός θα αλλάξει όπως ζητούν οι συνταξιούχοι, γεννώντας παράλληλα απαιτήσεις για αναδρομικά. Η [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>&nbsp;</p>
<p>Την Τετάρτη 7 Οκτώβρη, το ανώτατο δικαστήριο θα αποφανθεί , για τον υπολογισμό της Κράτησης αλληλεγγύης, θα κρίνει σε πρότυπη δίκη :</p>
<p>-εάν θα διατηρηθεί ο σημερινός (από το 2010) τρόπος υπολογισμού της εισφοράς ή</p>
<p>-εάν αυτός θα αλλάξει όπως ζητούν οι συνταξιούχοι, γεννώντας παράλληλα απαιτήσεις για αναδρομικά.</p>
<p>Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων θεσπίστηκε με το άρθρο 38 του ν. 3863/2010 και είναι μια μηνιαία κράτηση που επιβάλλεται ξεχωριστά στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που ξεπερνούν συγκεκριμένη κλίμακα, με βάση τα 1400, ευρώ, (αρχική κλίμακα),με σκοπό την στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος για τις επόμενες γενιές  (ΑΚΑΓΕ)</p>
<p>Με το άρθρο 14 του ν. 5162/2024 ,η κλίμακα  ΕΑΣ, μετακυλεί και διαμορφώνεται αντίστοιχα , με τον ετήσιο συντελεστή αύξησης των συντάξεων.</p>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAB" data-hveid="CAIIAAgACAwQAQ">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQAg">0€ έως 1.468€:<!--TgQPHd|||[]--> Απαλλαγή (0%)<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAD" data-hveid="CAIIAAgACAwQAw">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQBA"> 1.468€ έως 1.786€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 3%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAF" data-hveid="CAIIAAgACAwQBQ">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQBg"> 1.787€ έως 2.101€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 6%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAH" data-hveid="CAIIAAgACAwQBw">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQCA"> 2.102€ έως 2.416€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 7%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAJ" data-hveid="CAIIAAgACAwQCQ">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQCg">2.417€ έως 2.731€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 9%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAL" data-hveid="CAIIAAgACAwQCw">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQDA"> 2.732€ έως 3.047€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 10%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAN" data-hveid="CAIIAAgACAwQDQ">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQDg"> 3.048€ έως 3.362€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 12%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAP" data-hveid="CAIIAAgACAwQDw">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQEA"> 3.363€ έως 3.677€:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 13%<!--TgQPHd|||[]--><!--TgQPHd|||[]--></li>
</ul>
<p><!--TgQPHd|||[]--></div>
<div data-bfc="" data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-ved="2ahUKEwjTjv_vwaOXAxUUhv0HHYuzEdAQi4wTegoIAggACAAIDBAR" data-hveid="CAIIAAgACAwQEQ">
<ul>
<li data-sfc-cp="" data-sfc-root="ep" data-epip="" data-hveid="CAIIAAgACAwQEg"> 3.678€ και άνω:<!--TgQPHd|||[]--> Κράτηση 14%</li>
</ul>
</div>
<p>Πρόκειται για έναν από τους σκληρότερους μνημονιακούς νόμους που καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να καταργήσει.</p>
<p>Η κλίμακα της εισφοράς έχει μπει εδώ και χρόνια στις διεκδικήσεις  των συνταξιούχων, έχοντας μάλιστα και τη σύμφωνη γνώμη του Συνηγόρου του Πολίτη.</p>
<p>Η προσφυγή που κατέθεσε ο πρόεδρος  του Ελεγκτικού Συνεδρίου , ορίστηκε να εκδικαστεί τον περασμένο Απρίλιο.</p>
<p><strong>Όμως  η Κυβέρνηση , ζήτησαν και έλαβαν αναβολή με την πρότυπη δίκη να μετατίθεται για τις 7 Οκτωβρίου. Υποστήριξαν ότι δεν πρόλαβαν να προετοιμαστούν για την  προσφυγή που είχε κατατεθεί ΠΡΙΝ 6 ΧΡΟΝΙΑ!!!! </strong></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Το Ανώτατο Δικαστήριο  καλείται να επιλύσει ένα βασικό  ζήτημα : </strong></span></p>
<p>1-εάν η ΕΑΣ πρέπει να υπολογίζεται αναλογικά ανά κλιμάκιο σε αντιστοίχιση με το εισόδημα ή</p>
<p>2-εάν πρέπει να υπολογίζεται, επί ολόκληρου του ποσού της σύνταξης από το πρώτο ευρώ ,επιπρόσθετα ανά κλιμάκια.</p>
<p>όπως ισχύουν σήμερα.</p>
<p>Παράδειγμα :</p>
<p>συνταξιούχος με κύρια σύνταξη 2.000 ευρώ, με το ισχύον σύστημα, η εισφορά της κλίμακας, ύψους 6%, υπολογίζεται  από το πρώτο ευρώ,</p>
<p>, στο σύνολο των 2.000 ευρώ. Σύμφωνα με το σκεπτικό της προσφυγής , η εισφορά θα έπρεπε να επιβάλλεται μόνο στα 532 ευρώ, δηλαδή στη διαφορά πάνω από το όριο των 1.468 ευρώ.</p>
<p>Το ζήτημα  παραπέμπεται προς εκδίκαση «ειδικότερα ως προς το ζήτημα της συμβατότητας με τα άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 5 παρ. και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος, του τρόπου υπολογισμού της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, μέσω της εφαρμογής ενιαίου συντελεστή επί του συνολικού ποσού της εκάστοτε χορηγούμενης σύνταξης, χωρίς αφαίρεση, για τις 1 2 συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ του τμήματος αυτών έως τα 1.400 ευρώ και χωρίς εφαρμογή για το ως άνω των 1.400 ευρώ τμήμα των συντάξεων διαφορετικών συντελεστών ανά κλιμάκιο σύνταξης».</p>
<p>Το σκεπτικό  αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η θεμελιώδης φορολόγηση του εισοδήματος και της περιουσίας ακολουθεί την ίδια ακριβώς λογική των κλιμακίων, με προοδευτικό επί της διαφοράς συντελεστή, ως αυτονόητη συνέπεια εφαρμογής των αρχών της αναλογικότητας και ισότητας των πολιτών, αντίθετα με την αυθαίρετη ρύθμιση των, στην προκειμένη περίπτωση, διατάξεων για την ΕΑΣ».</p>
<p>Είναι η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΆΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ</p>
<p>Η Κυβέρνηση άμεσα να καταργήσει την κράτηση αλληλεγγύης</p>
<p>ΑΡΚΕΤΑ ΜΑΤΩΣΑΜΕ</p>
<p>ΤΟ ΔΣ</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6183</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Με τη στολή ως τα 64</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6180</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6180#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 03 Oct 2026 18:34:13 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6180</guid>
		<description><![CDATA[Αυξάνεται το όριο ηλικίας από τα 62 στα 64,  για Αστυφύλακες, Υπαρχιφύλακες, Αρχιφύλακες και Ανθυπαστυνόμοι, καθώς και αξιωματικούς που καταλαμβάνονται για πρώτη φορά από το προβλεπόμενο όριο ηλικίας του βαθμού τους, ύστερα από δήλωση του  Αστυνομικού, αν πληρούνται οι απαραίτητες  προϋποθέσεις. Οι ανώτατοι αξιωματικοί, όπως Αντιστράτηγοι, Υποστράτηγοι και Ταξίαρχοι, δεν [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Αυξάνεται το όριο ηλικίας από τα 62 στα 64,  για Αστυφύλακες, Υπαρχιφύλακες, Αρχιφύλακες και Ανθυπαστυνόμοι, καθώς και αξιωματικούς που καταλαμβάνονται για πρώτη φορά από το προβλεπόμενο όριο ηλικίας του βαθμού τους, ύστερα από δήλωση του  Αστυνομικού, αν πληρούνται οι απαραίτητες  προϋποθέσεις.</p>
<p>Οι ανώτατοι αξιωματικοί, όπως Αντιστράτηγοι, Υποστράτηγοι και Ταξίαρχοι, δεν υπάγονται στη σχεδιαζόμενη ρύθμιση.</p>
<p>Για το προσωπικό του πεζοδρομίου και υπηρεσίες έντασης – κρίσιμες -  η παράταση είναι αδύνατη. Ούτε στα 62. Το ξέρουμε όσοι δουλέψαμε .</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6180</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>ΣΤΕ :αντισυνταγματικές η 20ετής και η 10ετής παραγραφή για φοροδιαφυγή</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6178</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6178#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 03 Oct 2026 18:03:27 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Εφημερίδα]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6178</guid>
		<description><![CDATA[&#160; Με την 1246/2026 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας,  κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που προβλέπουν παράταση της περιόδου παραγραφής από πενταετή σε δεκαετή ή ακόμη και σε εικοσαετή σε περιπτώσεις φορολογικών υποθέσεων στις οποίες οι έλεγχοι των φορολογικών αρχών διαπιστώνουν παραβάσεις ποινικά κολάσιμης φοροδιαφυγής. Η απόφαση [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>&nbsp;</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Με την 1246/2026 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, </strong></span> κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που προβλέπουν παράταση της περιόδου παραγραφής από πενταετή σε δεκαετή ή ακόμη και σε εικοσαετή σε περιπτώσεις φορολογικών υποθέσεων στις οποίες οι έλεγχοι των φορολογικών αρχών διαπιστώνουν παραβάσεις ποινικά κολάσιμης φοροδιαφυγής. Η απόφαση αφορά ουσιαστικά φορολογικές υποθέσεις των ετών 2012-2017, καθώς για τα επόμενα έτη οι επίμαχες διατάξεις , προβλέπουν πενταετή παραγραφή!!!!</p>
<p>Σήμερα ισχύει η πενταετής παραγραφή&#8230;</p>
<p>Η επταμελής σύνθεση του Β’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας με την απόφαση 1246/2026 έκρινε :</p>
<p>-ότι η 20ετής παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει φορολογικές επιβαρύνσεις λόγω φοροδιαφυγής, την οποία προέβλεπε το άρθρο 36 παρ. 3 του ν. 4174/2013, αντίκειται στη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.</p>
<p>-ότι  αντίθετη προς το άρθρο 78 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος , τη μεταβατική διάταξη του άρθρου 66 παρ. 27α του ν. 4646/2019, η οποία προέβλεψε, κατ’ εξαίρεση, δεκαετή παραγραφή αντί πενταετή στο δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλει φόρους και πρόστιμα για υποθέσεις ποινικά κολάσιμης φοροδιαφυγής των ετών 2012-2017, δηλαδή για υποθέσεις των ετών αυτών στις οποίες το ποσό του φόρου εισοδήματος που δεν καταβλήθηκε στο Δημόσιο υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ τον χρόνο ή το ποσό του ΦΠΑ που δεν αποδόθηκε στο Δημόσιο υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ τον χρόνο. Στην υπόθεση που έκρινε το ΣτΕ κρίθηκε ότι η επίμαχη ρύθμιση καταλάμβανε το 2013, δηλαδή φορολογικό έτος προγενέστερο του προηγούμενου έτους από τη δημοσίευση του νόμου του 2019. Στις δύο επίμαχες περιπτώσεις, σύμφωνα με τη δημοσιοποιημένη απόφαση, εφαρμόζεται συνεπώς η πενταετής παραγραφή.</p>
<p>Σίγουρα οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι ΔΕΝ χρωστάνε, γιατί φορολογούνται πριν πάρουν το χρήμα&#8230;</p>
<p>Οι άλλοι γιατί να πληρώνουν, ειδικά οι μεγάλοι οφειλέτες, κάνουν υπομονή πέντε χρόνια !!!!</p>
<p>&nbsp;</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6178</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>ΕΦΟΡΙΑ :110 δισ. ευρώ χρωστούν, 3,9 εκατ. οφειλέτες</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6173</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6173#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 03 Oct 2026 17:33:38 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Εφημερίδα]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6173</guid>
		<description><![CDATA[Η ΑΑΔΕ, πραγματοποίησε  διαγραφές οφειλών ύψους 14,5 δισ. ευρώ &#8230;. Το ποσόν  των ληξιπρόθεσμων διαμορφώνεται στο τέλος Ιουλίου στα 109,77 δισ. ευρώ. Η Κυβέρνηση με τη διεύρυνση της ρύθμισης από τις 72 στις 120 δόσεις, δίνει περισσότερο χρόνο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για την αποπληρωμή των παλαιών χρεών τους. Όμως [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η ΑΑΔΕ, πραγματοποίησε  διαγραφές οφειλών ύψους 14,5 δισ. ευρώ &#8230;.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Το ποσόν  των ληξιπρόθεσμων διαμορφώνεται στο τέλος Ιουλίου στα 109,77 δισ. ευρώ.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η Κυβέρνηση με τη διεύρυνση της ρύθμισης από τις 72 στις 120 δόσεις, δίνει περισσότερο χρόνο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για την αποπληρωμή των παλαιών χρεών τους.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Όμως μόλις 5,31 δισ. ευρώ, ή 6,7% του πραγματικού εισπράξιμου χρέους, βρίσκεται σε ρύθμιση.</p>
<h2>Σ<span style="font-size: 13px;">ύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος είναι μειωμένο κατά 2,06 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2025 που είχε φτάσει στα 111,83 δισ. ευρώ. Από το συνολικό ποσό, τα 30,50 δισ. ευρώ, δηλαδή το 27,78%, έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτα είσπραξης. Η αύξηση αυτής της κατηγορίας συνδέεται κυρίως με πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, ύψους 5,51 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν έναν οφειλέτη και χαρακτηρίστηκαν ανεπίδεκτα είσπραξης τον Νοέμβριο του 2025.</span></h2>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο ανέρχεται περίπου <strong>σε 79,27 δισ. ευρώ.</strong></p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Από αυτό, το 66,46%, ήτοι 52,69 δισ. ευρώ, προέρχεται από φορολογικές οφειλές.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Τα πρόστιμα αντιστοιχούν σε 17,31 δισ. ευρώ και ποσοστό 21,84%, ενώ οι μη φορολογικές οφειλές, όπως δάνεια, δικαστικά έξοδα και καταλογισμοί, φθάνουν τα 9,27 δισ. ευρώ ή το 11,70%.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Στις φορολογικές οφειλές κυριαρχεί ο ΦΠΑ, με 24,86 δισ. ευρώ και ποσοστό 47,18%. Ακολουθεί ο φόρος εισοδήματος με 42,22%, ενώ οι φόροι περιουσίας περιορίζονται στα 2,76 δισ. ευρώ, δηλαδή στο 5,23%. Από τις φορολογικές οφειλές, τα 8,12 δισ. ευρώ προέρχονται από αφερέγγυους οφειλέτες, ενώ 18,45 δισ. ευρώ αφορούν δόσεις που έληξαν πριν από περισσότερο από μία δεκαετία. Έτσι, απομένουν 26,12 δισ. ευρώ, από τα οποία προκύπτει το 91,99% των εισπράξεων.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Το 89,77% των οφειλετών χρωστά έως 10.000 ευρώ, αλλά αντιπροσωπεύει μόλις το 3,57% του συνολικού χρέους. Αντίθετα, μόλις το 0,26% των οφειλετών, δηλαδή όσοι χρωστούν πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ, συγκεντρώνει το 74,36% του υπολοίπου.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"><strong>΄Καταλαβαίνουμε λοιπόν ποιοι χρωστούν!!!</strong></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6173</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Αντιγριπικός εμβολιασμός</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6170</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6170#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 03 Oct 2026 17:19:28 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6170</guid>
		<description><![CDATA[Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, το εμβόλιο είναι προτιμότερο να γίνεται από τα μέσα Οκτωβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου, ώστε να έχει προηγηθεί η ανάπτυξη της ανοσολογικής απάντησης πριν από την περίοδο αυξημένης κυκλοφορίας της γρίπης. Χρειάζονται περίπου δύο εβδομάδες για την ανάπτυξη της ανοσίας. Οι πολίτες [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, το εμβόλιο είναι προτιμότερο να γίνεται από τα<span style="text-decoration: underline;"><strong> μέσα Οκτωβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου</strong></span>, ώστε να έχει προηγηθεί η ανάπτυξη της ανοσολογικής απάντησης πριν από την περίοδο αυξημένης κυκλοφορίας της γρίπης. Χρειάζονται περίπου δύο εβδομάδες για την ανάπτυξη της ανοσίας.</p>
<p>Οι πολίτες που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου , πρέπει να προγραμματίσουν έγκαιρα τον εμβολιασμό τους:</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">- <strong>όλοι οι πολίτες ηλικίας 60 ετών και άνω</strong>.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-επίσης :</p>
<div>
<ul>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">βρέφη και παιδιά ηλικίας από 6 μηνών έως 5 ετών,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">παιδιά άνω των 5 ετών και ενήλικες με χρόνια νοσήματα ή άλλους επιβαρυντικούς παράγοντες,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">εγκύους, ανεξάρτητα από το στάδιο της εγκυμοσύνης,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">λεχώνες και γυναίκες που θηλάζουν,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">άτομα με ανοσοκαταστολή,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">ανθρώπους με χρόνια αναπνευστικά ή καρδιαγγειακά νοσήματα,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη, χρόνια νεφρική ή ηπατική νόσο,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">άτομα με νευρολογικά ή νευρομυϊκά νοσήματα,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">άτομα με σύνδρομο Down,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία.</li>
</ul>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Για τους πολίτες ηλικίας <strong>65 ετών και άνω</strong> προβλέπεται η χρήση ενισχυμένων αντιγριπικών εμβολίων.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών συστήνει έναντι του συμβατικού εμβολίου δύο κατηγορίες τριδύναμων αδρανοποιημένων εμβολίων:</p>
<div>
<ul>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">το <strong>υψηλής δόσης εμβόλιο (TIV-HD)</strong>, με 60 mcg ανά στέλεχος,</li>
<li data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">το <strong>ενισχυμένο με ανοσοενισχυτικό MF59 εμβόλιο (aTIV)</strong>.</li>
</ul>
</div>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η σύσταση βασίζεται στην υψηλότερη ανοσογονικότητα των συγκεκριμένων εμβολίων και στον στόχο της καλύτερης προστασίας από εργαστηριακά επιβεβαιωμένη γρίπη και νοσηλεία.</p>
</div>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6170</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Συντάξεις χηρείας</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6166</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6166#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 02 Oct 2026 17:53:54 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6166</guid>
		<description><![CDATA[Από την επικοινωνία πολλών συνταξιούχων και αποστράτων δικαιούχων συντάξεων χηρείας, από όλη την Ελλάδα, προκύπτουν τα εξής : Με τις πληρωμές του Μήνα Οκτώβρη, έρχεται  ΠΛΗΡΗΣ  Επιβεβαίωση των αναλύσεών  μας. Η πράξη με τις πληρωμές , διαψεύδει  &#60;&#60;τους επαίνους&#62;&#62;, της δήθεν επίλυσης του ζητήματος των συντάξεων χηρείας , από την [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Από την επικοινωνία πολλών συνταξιούχων και αποστράτων δικαιούχων συντάξεων χηρείας, από όλη την Ελλάδα, προκύπτουν τα εξής :</p>
<p>Με τις πληρωμές του Μήνα Οκτώβρη, έρχεται  ΠΛΗΡΗΣ  Επιβεβαίωση των αναλύσεών  μας.</p>
<p>Η πράξη με τις πληρωμές , διαψεύδει  &lt;&lt;τους επαίνους&gt;&gt;, της δήθεν επίλυσης του ζητήματος των συντάξεων χηρείας , από την Κυβέρνηση</p>
<p>Αποδείχθηκε ότι  οι διορθώσεις ,καλύπτουν περιορισμένο αριθμό δικαιούχων.</p>
<p>Περίπτωση πρώτη</p>
<p>Α-Χήρα Αποστράτου (σύνταξη χηρείας)  και   συνταξιούχος  από ίδιο δικαίωμα δημοσίου τομέα. Ο ΕΦΚΑ με απόφασή του :</p>
<p>α)περιέκοψε τη σύνταξη χηρείας από το 70%,  στο 35%, το 2022 , μετά την παρέλευση    πέντε μηνών ,από την συμπλήρωση της τριετίας  από το θάνατο  του συζύγου της, που προβλέπει ο νόμος ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ – ΒΡΟΥΤΣΗ.</p>
<p>β)Για τους πέντε επι πλέον  μήνες  απαίτησε 1300 ευρώ ,ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, τα  οποία παρακράτησε με μηνιαίες δόσεις</p>
<p>Β-Χήρα Αποστράτου (σύνταξη χηρείας)  και  αγρότης ειδικού καθεστώτος. Ο ΕΦΚΑ με απόφασή του:</p>
<p>α) περιέκοψε την σύνταξη χηρείας στο 35%, το 2022.</p>
<p>β)Επειδή είχαν περάσει  ένας χρόνος  και οκτώ μήνες  ,πέραν της τριετίας που ορίζει ο νόμος ΚΑΤΡΟΥΓΑΛΟΥ  – ΒΡΟΥΤΣΗ   , από τον θάνατο του πρωτοδικαιούχου συζύγου, απαίτησε την επιστροφή 6.000 ευρώ , ποσόν για 20  μήνες , ως διαφορά του υπολογισμού από το 70%  στο 35%, ένεκα της εφαρμογής του νόμου ΚΑΤΡΟΥΓΑΛΟΥ  – ΒΡΟΥΤΣΗ . Το ποσόν αυτό  παρακρατείται  με μηνιαίες δόσεις των 50  ευρώ, για 10 χρόνια ,ως ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΩΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝ από την απομείνασα σύνταξη&#8230;. Συνεχίζει η παρακράτηση !!!!</p>
<p>-Περίπου 8.500 συνταξιούχοι είδαν βελτίωση,  από τον δημόσιο τομέα, όσοι δηλαδή είχαν υποστεί τις μειώσεις ,που <span style="text-decoration: underline;"><strong>επιλεκτικά</strong></span> , κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου, εφάρμοσε σε βάρος τους ο ΕΦΚΑ!!! Στους συνταξιούχους αυτούς , επανήλθε η σύνταξη χηρείας στο 70%, πλην όμως τα ποσά που παρακρατήθηκαν και μάλιστα αναδρομικά , με βάση την ημερομηνία συμπλήρωσης της τριετίας από τον θάνατο του πρωτοδικαιούχου, δεν αποδίδονται</p>
<p>-περισσότερες από 100.000 περιπτώσεις έμειναν εκτός της νέας ρύθμισης.  Είναι οι παλαιοί συνταξιούχοι με αιτήσεις πριν από τις 13 Μαΐου 2016.</p>
<p><strong>Διευκρινίζουμε και πάλι :</strong></p>
<p>Η επαναφορά της σύνταξης χηρείας στο 70% των αποδοχών του θανόντος , <span style="text-decoration: underline;"><strong>αφορά μόνο περιπτώσεις στις οποίες ο θάνατος επήλθε μετά τις 12 Μαΐου 2016. </strong></span></p>
<p>Πριν από την ημερομηνία αυτή δεν<strong> εντάσσονται στη βελτίωση.</strong></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Η πραγματικότητα αυτή ΑΠΕΧΕΙ  ΠΟΛΥ ,από τις ωραιοποιημένες εκπομπές και παρουσιάσεις</strong></span></p>
<p>Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ</p>
<p>Νίκος ΟΥΡΑΝΟΣ</p>
<p>&nbsp;</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6166</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην ακρίβεια</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6163</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6163#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 02 Oct 2026 16:14:38 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Εφημερίδα]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6163</guid>
		<description><![CDATA[Πρωταθλήτρια  συνεχίζει η Ελλάδα στην ακρίβεια, σύμφωνα  με τα  στοιχεία της Eurostat . Γολγοθάς αυτό που ζει κάθε νοικοκυριό στην καθημερινότητά του. Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα εκτινάχθηκε στο 5,1% για τον μήνα Σεπτέμβριο, πραγματοποιώντας ένα εκρηκτικό άλμα από το 3,7% του Αυγούστου, ενώ ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος 2025) βρισκόταν μόλις [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Πρωταθλήτρια  συνεχίζει η Ελλάδα στην ακρίβεια, σύμφωνα  με τα  στοιχεία της Eurostat .</p>
<p>Γολγοθάς αυτό που ζει κάθε νοικοκυριό στην καθημερινότητά του.</p>
<p>Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα εκτινάχθηκε στο <b data-path-to-node="2" data-index-in-node="383">5,1%</b> για τον μήνα Σεπτέμβριο, πραγματοποιώντας ένα εκρηκτικό άλμα από το 3,7% του Αυγούστου, ενώ ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος 2025) βρισκόταν μόλις στο 1,8%.</p>
<p data-path-to-node="5">Ανησυχητική  απόσταση , χωρίζει την Ελλάδα από την υπόλοιπη Ευρώπη,  όπου ο μέσος ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο <b data-path-to-node="5" data-index-in-node="215">3,8%</b> (από 3,2% τον Αύγουστο) . Η μεγάλη απόκλιση αποδεικνύει ότι η ελληνική αγορά υποφέρει από δομικές στρεβλώσεις και ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις, αφήνοντας τους καταναλωτές εκτεθειμένους απέναντι σε κύματα αισχροκέρδειας και κερδοσκοπικών πιέσεων .</p>
<p data-path-to-node="5">Ο δήθεν ανταγωνισμός ,έχει καταλήξει σε ολιγοπώλια, από ΚΑΡΤΕΛ, της ενέργειας και των τροφίμων.</p>
<p data-path-to-node="5">Τα στοιχεία της Eurostat για τις συνιστώσες του πληθωρισμού :</p>
<ul data-path-to-node="10">
<li>
<p data-path-to-node="10,0,0"><b data-path-to-node="10,0,0" data-index-in-node="0">Ενέργεια:</b> στο εξωφρενικό <b data-path-to-node="10,0,0" data-index-in-node="36">18,8%</b> σε ετήσια βάση, από 14,3% που ήταν τον Αύγουστο.</p>
</li>
<li>
<p data-path-to-node="10,1,0"><b data-path-to-node="10,1,0" data-index-in-node="0">Υπηρεσίες:</b>  άνοδο στο <b data-path-to-node="10,1,0" data-index-in-node="31">3,2%</b> (έναντι 3,0% τον προηγούμενο μήνα).</p>
</li>
<li>
<p data-path-to-node="10,2,0"><b data-path-to-node="10,2,0" data-index-in-node="0">Τρόφιμα, αλκοόλ &amp; καπνός:</b> αύξηση <b data-path-to-node="10,2,0" data-index-in-node="44">1,4%</b> (από 1,1%).</p>
</li>
</ul>
<p>Τα νοικοκυριά δίνουν μάχη επιβίωσης, να καλύψουν τα βασικά είδη , τα φάρμακα, την υγεία, τη διαμονή , την ενέργεια</p>
<p>και το μέλλον αβέβαιο , γιατί το κράτος δεν δείχνει καμιά πρόθεση να διορθώσει τις στρεβλώσεις , του συστήματος :</p>
<p>να πάρει μέτρα για τα ΚΑΡΤΕΛ των τροφίμων, της ενέργειας ,του φαρμάκου και  την δημόσια υγεία</p>
<p>Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ</p>
<p>Νίκος ΟΥΡΑΝΟΣ</p>
<p data-path-to-node="5">
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6163</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Ηλεκτρονικές αποδείξεις</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6161</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6161#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 01 Oct 2026 17:11:01 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6161</guid>
		<description><![CDATA[ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ Μέχρι  31-12-2026 ,έχουν οι φορολογούμενοι για να καλύψουν το απαιτούμενο ποσό ηλεκτρονικών συναλλαγών και να αποφύγουν  πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση, ως 22%  . Το όριο είναι  30% του πραγματικού εισοδήματος και όσοι δεν καταφέρουν να το συμπληρώσουν θα βρεθούν αντιμέτωποι με επιπλέον φόρο 22% στη διαφορά που θα προκύψει. Πλαίσιο εφαρμογής [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ</p>
<p><strong>Μέχρι  31-12-2026</strong> ,έχουν οι φορολογούμενοι για να καλύψουν το απαιτούμενο ποσό <a href="https://pelop.gr/tag/ilektronikes-synallages/" target="_blank" data-t="{&quot;n&quot;:&quot;destination&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:1,&quot;c.t&quot;:7}"><strong>ηλεκτρονικών συναλλαγών</strong></a> και να αποφύγουν  πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση, ως 22%  .</p>
<p><strong> Το όριο είναι  30% του πραγματικού εισοδήματο</strong>ς και όσοι δεν καταφέρουν να το συμπληρώσουν θα βρεθούν αντιμέτωποι με επιπλέον φόρο 22% στη διαφορά που θα προκύψει.</p>
<p><strong>Πλαίσιο εφαρμογής</strong></p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η υποχρέωση αφορά τις <strong>ηλεκτρονικές πληρωμές</strong> που πραγματοποιούνται με κάρτες, μέσω e-banking και γενικότερα με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">παράδειγμα:</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ θα πρέπει να έχει πραγματοποιήσει επιλέξιμες ηλεκτρονικές δαπάνες ύψους 6.000 ευρώ.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Εάν οι συναλλαγές που έχουν καταγραφεί ανέρχονται τελικά σε 5.000 ευρώ, το ποσό που λείπει είναι 1.000 ευρώ, η πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση είναι   220 ευρώ.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"> Για το 2025, το συνολικό ποσό των επιβαρύνσεων που προέκυψαν από την έλλειψη των απαιτούμενων ηλεκτρονικών συναλλαγών έφτασε τα 55,5 εκατ. ευρώ.</p>
<h4>Ποιες δαπάνες υπολογίζονται διπλά</h4>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"> Οι ηλεκτρονικές πληρωμές προς γιατρούς, οδοντιάτρους, ορθοδοντικούς και άλλους επαγγελματίες παροχής ιατρικών υπηρεσιών υπολογίζονται στο διπλάσιο για την κάλυψη του απαιτούμενου ποσοστού.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Μια ηλεκτρονική δαπάνη 500 ευρώ σε επιλέξιμη ιατρική υπηρεσία μπορεί να υπολογιστεί ως 1.000 ευρώ</p>
<h4></h4>
<h4>Ποιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση</h4>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Δεν υποχρεούνται να καλύψουν το όριο των ηλεκτρονικών συναλλαγών :</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-όσοι έχουν συμπληρώσει το 70ό έτος της ηλικίας τους,</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%, καθώς και</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής που υποβάλλουν δήλωση στην Ελλάδα,</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">- δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι που υπηρετούν στο εξωτερικό.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-φορολογικοί  κάτοικοι, Ελλάδας που διαμένουν ή εργάζονται στην αλλοδαπή.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-ανήλικοι που υποχρεούνται να υποβάλουν φορολογική δήλωση,</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-όσοι υπηρετούν την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία,</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-όσοι κατοικούν μόνιμα σε χωριά έως 500 κατοίκους ή σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, εφόσον οι περιοχές αυτές δεν χαρακτηρίζονται τουριστικές.</p>
<div data-t="{&quot;n&quot;:&quot;intraArticle&quot;,&quot;t&quot;:13}"> -οι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, φορολογούμενοι που βρίσκονται σε μακροχρόνια νοσηλεία για διάστημα άνω των έξι μηνών, καθώς και όσοι διαμένουν σε οίκους ευγηρίας ή ψυχιατρικά καταστήματα.</div>
<div data-t="{&quot;n&quot;:&quot;intraArticle&quot;,&quot;t&quot;:13}">Ο Πρόεδρος</div>
<div data-t="{&quot;n&quot;:&quot;intraArticle&quot;,&quot;t&quot;:13}">Νίκος ΟΥΡΑΝΟΣ</div>
<div data-t="{&quot;n&quot;:&quot;intraArticle&quot;,&quot;t&quot;:13}">Οικονομολόγος</div>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6161</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Eνστάσεις για την ΕΑΣ</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6158</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6158#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 30 Sep 2026 19:18:14 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Ανακοινώσεις]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6158</guid>
		<description><![CDATA[&#160; ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δικηγόροι και Σωματεία συμβουλεύουν και στέλνουν ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΣ,  προκαταβολικά  εν όψη της δίκης στο Ελεγκτικό Συνέδριο !!! Τις αιτήσεις θα υποβάλουν στον ΕΦΚΑ ,ως ένα πρώτο βήμα κατοχύρωσης των διεκδικήσεών τους. Μπορούν να καταθέσουν προσφυγές εντός διετίας από την έκδοση της απόφασης. Η  πρότασή μας ήταν και [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>&nbsp;</p>
<p>ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ</p>
<p>Δικηγόροι και Σωματεία συμβουλεύουν και στέλνουν ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΣ,  προκαταβολικά  εν όψη της δίκης στο Ελεγκτικό Συνέδριο !!!</p>
<p>Τις αιτήσεις θα υποβάλουν στον ΕΦΚΑ ,ως ένα πρώτο βήμα κατοχύρωσης των διεκδικήσεών τους.</p>
<p>Μπορούν να καταθέσουν προσφυγές εντός διετίας από την έκδοση της απόφασης.</p>
<p>Η  πρότασή μας ήταν και παραμένει , η υποβολή ΑΓΩΓΗΣ. Προς τούτο έγκαιρα ενημερώσαμε τα Μέλη μας , να ασκήσουν τα δικαιώματά τους , μέσω των προτάσεων προσφορών δικηγόρων. Έκαστος ας κάνει την επιλογή του.</p>
<p>Το μέτρο των ενστάσεων όποτε εφαρμόστηκε ,ήταν για  το &lt;&lt;φαίνεστε&gt;&gt;,  όπως στη πράξη  αποδείχθηκε &#8230;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ</p>
<p>Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ</p>
<p>Νίκος ΟΥΡΑΝΟΣ   Γιάννης ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΚΗΣ</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6158</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Το 9% του πληθυσμού ,πεινά</title>
		<link>https://sasanh.gr/?p=6155</link>
		<comments>https://sasanh.gr/?p=6155#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 30 Sep 2026 18:46:28 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Nikos Ouranos</dc:creator>
				<category><![CDATA[Εφημερίδα]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://sasanh.gr/?p=6155</guid>
		<description><![CDATA[Εφιαλτικά τα στοιχεία της Έκθεσης «Ήλιος»  πάνω από ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι, Με 400 έως 800 ευρώ τον μήνα Σε πλήρη οικονομική εξαθλί­ωση οδηγούνται οι συνταξιούχοι της χώρας μας, αφού το 60% περίπου –δηλαδή οι έξι στους δέκα– λαμβάνει σύνταξη που δεν ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ τον μήνα. Μάλιστα, οι περισσότεροι εισπράττουν [&#8230;]]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<h4><em><strong>Εφιαλτικά τα στοιχεία</strong> <strong>της Έκθεσης «Ήλιος»</strong></em></h4>
<h4> πάνω από ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι, Με 400 έως 800 ευρώ τον μήνα</h4>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"><strong>Σε πλήρη οικονομική εξαθλί­ωση οδηγούνται οι συνταξιούχοι της χώρας μας, αφού το 60% περίπου –δηλαδή οι έξι στους δέκα– λαμβάνει σύνταξη που δεν ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ τον μήνα. Μάλιστα, οι περισσότεροι εισπράττουν έως 850 ευρώ μεικτά τον μήνα, που σημαίνει γύρω στα 700 ευρώ καθαρά.</strong></p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Αν συνταξιούχος πληρώνει για ενοίκιο σπιτιού 400 ευρώ, που σίγουρα πληρώνει γιατί το σπίτι που πάλεψε όλη τη ζωή να κτίσει το έδωσε  στα παιδιά του, δίνει για λογαριασμούς , έχει έξοδα σούπερ μάρκετ , δεν τον φτάνουν με τίποτα !!.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η ίδια Έκθεση αναφέρει ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα ανάμεσα στις συντάξεις των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα και εκείνων του Δημοσίου, αφού η διαφορά τους ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 400 ευρώ. Αυτό οφείλεται στη διαφορετική μισθολογική διαδρομή των ασφαλισμένων.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Στο Δημόσιο, οι αποδοχές εμφανίζουν μεγαλύτερη σταθερότητα και επηρεάζονται από ωριμάνσεις και μισθολογικά κλιμάκια, γεγονός που αποτυπώνεται τελικά και στο ύψος της σύνταξης. Στον ιδιωτικό τομέα, αντίθετα, οι χαμηλότερες αποδοχές και διακοπές στον ασφαλιστικό βίο πιέζουν προς τα κάτω το τελικό ποσό.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"> <strong>Ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι να παίρνουν 850 ευρώ μεικτά σύνταξη, και να θεωρείται ότι μια χαρά τα βγάζουν πέρα, αλλά υπάρχουν 210.000 συνταξιούχοι που παίρνουν 500 ευρώ μεικτά, δηλαδή 420 ευρώ καθαρά περίπου. Αυτοί σίγουρα πρέπει να γράψουν ένα βιβλίο, στο οποίο θα εξηγούν πώς καταφέρνουν και ζουν με αυτά τα ψίχουλα.</strong></p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Η συνολική εικόνα των παρεχόμενων συντάξεων, σύμφωνα με την έκθεση που αποκάλυψε ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» είναι ενδεικτική: Μόλις το 42,74% των κύριων συντάξεων γήρατος υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ μεικτά. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν οι έξι στους δέκα βρίσκονται κάτω από αυτό το επίπεδο.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"><strong>-208.293 συνταξιούχοι λαμβάνουν έως 500 ευρώ μεικτά</strong>,</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-συνολικά 889.268 κινούνται κάτω από τα 1.000 ευρώ.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-Στο χαμηλότερο άκρο της κλίμακας βρίσκονται 21.020 πολίτες με σύνταξη έως 100 ευρώ.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-3.726 δικαιούχοι που εισπράττουν ποσά άνω των 4.000 ευρώ.</p>
<div data-t="{&quot;n&quot;:&quot;intraArticle&quot;,&quot;t&quot;:13}"></div>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Με περισσότερους από 1 εκατομμύριο πολίτες –δηλαδή το 9% του πληθυσμού της χώρας– να βρίσκονται σε σημείο εξαθλίωσης, και με αναρίθμητους άνεργους, επιδοματούχους, κακοπληρωμένους εργαζομένους κ.λπ. να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο&#8230;.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"><strong>Η κυβέρνηση</strong>  πανηγυρίζει για το δήθεν οικονομικό… θαύμα που πέτυχε&#8230;.</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-υπάρχουν κάποια εκατομμύρια πολίτες που δυστυχούν,  δεν έχουν τα απαραίτητα για μια αξιοπρεπή διαβίωση;</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}"> -Τα λεφτά που μάζεψε ,από  την υπερφορολόγιση  στα 8 δισ. ευρώ, αντί να τα μοιράσει στον κοσμάκη, για να ζήσει σαν άνθρωπος στο τέλος της ζωής του, τα έδωσε στους δανειστές για να προεξοφλήσει  χρέος, νωρίτερα μια δεκαετία, που  είχε επιτόκιο 1,5  %!!!</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">-Την ίδια ΄ώρα δανείζεται με δεκαετές ομόλογο ,επιτοκίου 3,7%   !!!!!</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Καληνύχτα καλοί μου ¨Έλληνες, όσοι μείναμε&#8230;</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">Νίκος ΟΥΡΑΝΟΣ</p>
<p data-t="{&quot;n&quot;:&quot;blueLinks&quot;,&quot;t&quot;:13,&quot;a&quot;:&quot;click&quot;,&quot;b&quot;:76}">
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>https://sasanh.gr/?feed=rss2&#038;p=6155</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>
