Ελεγκτικό Συνέδριο :Ταφόπλακα στις διεκδικήσεις

 

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Ελεγκτικό Συνέδριο : Είπα- Ξείπα                                

-Νόμιμη η φτωχοποίηση

-Απαγορεύεται η διεκδίκηση                      Ηράκλειο 16 Ιανουαρίου 2022

 

Στους δύσκολους χρόνους των μνημονίων, των περικοπών των αδικιών  και της φτωχοποίησης, εναποθέταμε τις ελπίδες μας για δικαίωση , στην ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ (όπως πιστεύαμε).

Χαιρόμαστε ,υπερηφανευόμαστε, που όρθωνε το ανάστημά της στηρίζοντας ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΑ ΤΟ ΔΙΚΙΟ

Η 1975/2021 απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ΚΑΤΕΡΙΨΕ ΚΑΙ ΑΝΕΤΡΕΨΕ, όλες τις αποφάσεις  ΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ  ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΧΕ ΕΚΔΩΣΕΙ.

1-Αναγνωρίζει μόνο τα αναδρομικά τού 11μήνου (Μάιος 2015-Ιούνιος 2016)

2-ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ κάθε δικαστική διεκδίκηση πέραν αυτού. Νομιμοποιεί <<ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ  >>την απαγόρευση του Νόμου Βρούτση (ν. 4734/2020, άρθρο 33).

3-Ορίζει ΔΙΕΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ, για τις αξιώσεις των συνταξιούχων τού Δημοσίου.

4-Για τις μνημονιακές περικοπές των συνταξιούχων τού Δημοσίου και Αποστράτων, αποφάνθηκε,  ότι ο νόμος Κατρούγκαλου νομιμοποίησε όλες τις περικοπές των συντάξεων και είναι συνταγματικός στο σύνολό του. Άρα  :

 α- κρίνονται συνταγματικές οι περικοπές του ν. 4093 και  για τις συντάξεις στον ιδιωτικό τομέα

β- δεν προκύπτουν άλλα αναδρομικά 11μηνου (αν περίμενε ένα χρόνο η Κυβέρνηση  ,δεν θα πλήρωνε τίποτε!!!)

 Δες την Απόφαση :1975-2021-Ολ-ΕλΣυν

Η Ολομέλεια ΕΣ συνεδρίασε στις 15 Σεπτεμβρίου 2021,για να αποφανθεί επί των ακόλουθων τριών προδικαστικών ερωτημάτων που παρέπεμψε το Τέταρτο Τμήμα του Δικαστηρίου, με την 9572021 απόφασή του:

(1) Αν οι διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 10 του ν. 4024/2011 και 1 παρ. 1 του ν. 4051/2012, με τις οποίες επιβλήθηκαν διαδοχικές μειώσεις στις συντάξεις του Δημοσίου, αντίκεινται ή όχι προς υπέρτερης τυπικής ισχύος κανόνες δικαίου.

2) Αν, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 14 του ν. 4387/2016, ως βάση υπολογισμού των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων κατά την 31.12.2014 νοούνται οι συντάξεις στο ύψος που ανέρχονταν κατά την ως άνω ημερομηνία ή αν η ανωτέρω Διάταξη, ερμηνευόμενη υπό το φως κανόνων υπερνομοθετικής ισχύος, έχει την έννοια ότι αναφέρεται σε ύψος συντάξεων χωρίς να συνυπολογίζονται περικοπές που έχουν ήδη κριθεί ως αντισυνταγματικές.

Στον βαθμό δε που η διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2 του ν. 4387/2016 έχει την έννοια ότι ως βάση υπολογισμού των συντάξεων στις 31.12.2014 νoείται το ύψος των συντάξεων που καταβάλλονταν, ανεξάρτητα από τη συνταγματικότητα των περικοπών που είχαν υποστεί οι συντάξεις, αν, υπό την ισχύ του ν.4387/2016, το ύψος του συντάξεων με τον συνυπολογισμό των εν λόγω περικοπών είναι συμβατό με υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες.

(3) Αν οι διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4734/2020, με τις οποίες προβλέφθηκε η καταβολή στους συνταξιούχους των πιστών που αντιστοιχούν σε μερική συμμόρφωση προς τη 1277/2018 απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, επιδρούν επί των δικών που εκκρεμούσαν κατά τη θέση αυτών σε ισχύ, καθώς και αν η απόσβεση, με την ως άνω μερική μόνον ικανοποίηση των συνταξιούχων, όλον εν γένει των απαιτήσεών τους από τον ν. 4093/2012 συνάδει ή όχι προς το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ.

Η Ολομέλεια έκρινε:

Επί του 1ου  ερωτήματος:

- έχει ήδη απαντηθεί με τα πρακτικά της 10ης Γενικής Συνεδριάσεως της 3.6.2015 και της 5ης Γενικής Συνεδριάσεως της 29.3.2017 της διοικητικής Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αντίστοιχα, με τα οποία κρίθηκε ότι οι εν λόγω διατάξεις δεν εγείρουν θέματα συμβατότητας με το Σύνταγμα και το άρθρο 1 του πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.

Επί του δευτέρου ερωτήματος:

- ως βάση υπολογισμού των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων κατά την 31.12.2014 νοούνται οι συντάξεις στο ύψος που ανέρχονταν κατά την ως άνω ημερομηνία, ανεξάρτητα από τη συνταγματικότητα των περικοπών που είχαν υποστεί οι συντάξεις.

- υπό την ισχύ δε του ν. 4387/2016, το ύψος των συντάξεων, με τον συνυπολογισμό των εν λόγω περικοπών, είναι συμβατό με υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες, ανταποκρινόμενο και στις απαιτήσεις της εύλογης αναλογίας.

Επί του τρίτου  ερωτήματος:

(α) οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου από την περικοπή που υπέστησαν οι πληρωτέες σε αυτούς συντάξεις, κατ’ εφαρμογή της υποπαραγράφου Β.3 της παραγράφου Β του του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, υπόκεινται στη διετή παραγραφή της παραγράφου 5 του άρθρου 140 του ν. 4270/2020,

(β) οι αξιώσεις των συνταξιούχων του από την ίδια αιτία που ανάγονται στο 11.6.2015 έως 12.5.2016 αποσβένονται με την αναγνώριση, με το άρθρο 33 του ν. 4734/2020, της υποχρεώσεως επιστροφής σε αυτούς των αντίστοιχων ποσών, ακόμη και αν αξιώσεις αυτές εκκρεμούσαν σε δίκη, κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, και

γ) βάσει των διατάξεων του άρθρου 33 του ν. 4734/2020, συναποσβένονται και οι αξιώσεις για τους αναλογούντες επί του επιστρεπτέου ποσού, έως την καταβολή του στους συνταξιούχους του Δημοσίου, τόκους επιδικίας.

Τόσοι αγώνες ,διεκδικήσεις ,αγωγές, η ελπίδα για δικαίωση χιλιάδων οικογενειών, η πίστη στους θεσμούς του Κράτους και ειδικά την Δικαιοσύνη……………..

Αλλά  πρέπει να έχουμε πίστη ,πρέπει οι συνταξιούχοι να αισθανόμαστε ασφαλείς ,ότι δεν κινδυνεύουν άλλο  οι συντάξεις μας . Ότι έγινε -έγινε, πάει  ο εφιάλτης. Άλλωστε στην επερώτηση του ΚΙΝΑΛ, για τη σφαγή στις συντάξεις χηρείας,   στη Βουλή πρόσφατα, την Παρασκευή  14 Ιανουαρίου, ο Υφυπουργός Πάνος ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ , ο ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ, χαρακτήρισε την εθνική σύνταξη  ΠΡΟΝΟΙΑΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ!!  (ακόμα και ένα παιδί καταλαβαίνει  αυτό τι σημαίνει)

Σιγά η πατρίδα κοιμάται !!!

Νίκος Ουρανός

Οικονομολόγος- Μέλος ΔΣ ΠΟΑΣΑ