Κρίσιμη μάχη στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Την Τετάρτη 7 Οκτώβρη, το ανώτατο δικαστήριο θα αποφανθεί , για τον υπολογισμό της Κράτησης αλληλεγγύης, θα κρίνει σε πρότυπη δίκη :
-εάν θα διατηρηθεί ο σημερινός (από το 2010) τρόπος υπολογισμού της εισφοράς ή
-εάν αυτός θα αλλάξει όπως ζητούν οι συνταξιούχοι, γεννώντας παράλληλα απαιτήσεις για αναδρομικά.
Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων θεσπίστηκε με το άρθρο 38 του ν. 3863/2010 και είναι μια μηνιαία κράτηση που επιβάλλεται ξεχωριστά στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που ξεπερνούν συγκεκριμένη κλίμακα, με βάση τα 1400, ευρώ, με σκοπό την στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος για τις επόμενες γενιές (ΑΚΑΓΕ)
Με το άρθρο 14 του ν. 5162/2024 ,η κλίμακα ΕΑΣ, μετακυλεί και διαμορφώνεται αντίστοιχα , με τον ετήσιο συντελεστή αύξησης των συντάξεων.
Πρόκειται για έναν από τους σκληρότερους μνημονιακούς νόμους που καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να καταργήσει.
Η κλίμακα της εισφοράς έχει μπει εδώ και χρόνια στις διεκδικήσεις των συνταξιούχων, έχοντας μάλιστα και τη σύμφωνη γνώμη του Συνηγόρου του Πολίτη.
Η προσφυγή που κατέθεσε ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου έφτασε, ορίστηκε να εκδικαστεί τον περασμένο Απρίλιο.
Όμως η Κυβέρνηση , ζήτησαν και έλαβαν αναβολή με την πρότυπη δίκη να μετατίθεται για τις 7 Οκτωβρίου.Υποστήριξαν ότι δεν πρόλαβαν να προετοιμαστούν για την προσφυγή που είχε κατατεθεί ΠΡΙΝ 6 ΧΡΟΝΙΑ!!!!
Το Ανώτατο Δικαστήριο καλείται να επιλύσει ένα βασικό ζήτημα :
1-εάν η ΕΑΣ πρέπει να υπολογίζεται αναλογικά ανά κλιμάκιο σε αντιστοίχιση με το εισόδημα ή
2-εάν πρέπει να υπολογίζεται, επί ολόκληρου του ποσού της σύνταξης από το πρώτο ευρώ ,επιπρόσθετα ανά κλιμάκια.
όπως ισχύουν σήμερα
Το ζήτημα παραπέμπεται προς εκδίκαση «ειδικότερα ως προς το ζήτημα της συμβατότητας με τα άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 5 παρ. και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος, του τρόπου υπολογισμού της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, μέσω της εφαρμογής ενιαίου συντελεστή επί του συνολικού ποσού της εκάστοτε χορηγούμενης σύνταξης, χωρίς αφαίρεση, για τις 1 2 συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ του τμήματος αυτών έως τα 1.400 ευρώ και χωρίς εφαρμογή για το ως άνω των 1.400 ευρώ τμήμα των συντάξεων διαφορετικών συντελεστών ανά κλιμάκιο σύνταξης».
Το σκεπτικό αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η θεμελιώδης φορολόγηση του εισοδήματος και της περιουσίας ακολουθεί την ίδια ακριβώς λογική των κλιμακίων, με προοδευτικό επί της διαφοράς συντελεστή, ως αυτονόητη συνέπεια εφαρμογής των αρχών της αναλογικότητας και ισότητας των πολιτών, αντίθετα με την αυθαίρετη ρύθμιση των, στην προκειμένη περίπτωση, διατάξεων για την ΕΑΣ».
Είναι η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΆΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
ΤΟ ΔΣ